-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51871 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

درباره خفّاش توضيحاتي بدهيد.
نخست به شرح دستگاه رادار مي پردازيم. رادار دستگاهي است كه براي اطّلاع از موقعيّت و فاصله اشيايي كه در فاصله زياد هستند، مورد استفاده قرار مي گيرد و داراي دو دستگاه فرستنده و گيرنده است. دستگاه فرستنده امواجي از نوع امواج الكترومانيتيك پخش مي كند. اين امواج همچون امواج صوتي و امواج نوارني كه پس از برخورد به مانع منعكس مي گردند، به هر چيزي كه سرراهشان باشد، برخورد كرده برمي گردند. امواج منعكس شده با دستگاه گيرنده گرفته شده و تقويّت مي گردد و از روي مدّت زمان رفت و برگشت موج، فاصله آن شيئي را كه مثلا ممكن است هواپيما يا كشتي دشمن باشد نشان مي دهد.
پرواز خفّاش در تاريكي مدّت ها نظر دانشمندان را جلب كرده بود، تا دانشمنداني مانند اسيالانزاني در مورد او آزمايش هايي انجام دادند و نتيجه گرفتند كه خفّاش مانند يك رادار موانع جلو خود را تشخيص مي دهد. به اين ترتيب كه از خود امواجي با فركانس 50 الي 100 هزار در ثانيه به فضا مي فرستد. اين امواج اگر به مانعي برخورد كنند، منعكس شده و به بدن خفّاش مي رسند و خفّاش بدين وسيله از وجود مانع مطلع شده و مسير خود را تغيير مي دهد.
اغلب دانشمندان دستگاه فرستنده را حنجره خفّاش مي دانند كه امواج حاصله از آن از بيني حيوان خارج مي گردد، و دستگاه گيرنده را گوش و يا بيني آن تشخيص داده اند.
خفّاش با اينكه پرواز مي كند جزو پستانداران است، بچّه مي زايد و بچّه خود را شير مي دهد و بال هاي او از پر نيست بلكه پرده اي است كه بين انگشتان او قرار گرفته است.
بد نيست بدانيد كه حضرت علي((عليه السلام)) در يكي از خطبه هاي خود مفصّلا به عجايب خلقت اين حيوان اشاره فرموده اند و اين از نظر علمي شايان توجّه است.

( بخش پاسخ به سؤالات )


ـ642ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.